Sklep

sobota, 16 kwietnia 2011

FILCOWANIE...

Dzisiaj filcowanie. Wpadłyśmy na to w nocy z dziewczynkami, w okienku dziewiarkowym:).
Poddałam filcowaniu trzy próbki Cashmiry ALIZE z e-dziewiarka. Każda uprana w pralce w 40 stopniach i tylko przy użyciu proszku do prania.


1. próbka wykonana na drutach nr 6,5, nitka pojedyncza;
    wymiar przed praniem: 18cm(30o.) x 10cm(22 rzędy);
    po praniu: 13,5cm x 6cm


2. próbka wykonana na drutach nr 9, nitka pojedyncza;
    wymiar przed praniem: 14cm(20o.) x 10cm(18 rzędów);
    po praniu: 13cm x 9cm


3. próbka wykonana na drutach nr 6,5, nitka podwójna;
    wymiar przed praniem: 13cm(20o.) x 6,5cm(15 rzędów);
    po praniu: 13cm x 6,5cm


Wniosek: najlepiej sfilcowana jest próbka nr 1. Na pewno nadaje się do zrobienia i uszycia torebki.
Próbka nr 2, można pomyśleć o sfilcowaniu swetra. Fajny efekt.



I to by było na tyle.....miłego dnia...buziaki

5 komentarzy:

  1. muszę ci powiedzieć ,że dopiero od niedawna dowiedziałam się o filcowaniu (oczywiście celowym ,bo takie niekontrolowane już były) i stwierdzam że to fajna sprawa .Masz racje,wydaje mi się że nr.1 jest najlepszy

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli powstanie torebka? :)
    Super, nie mogę się doczekać :)
    Wiesz Małgosiu tu u Ciebie to jeden z moich ulubionych blogów, i jeśli nie zajrzę tu choćby raz dziennie, to po prostu jestem chora....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najprawdopodobniej powstanie torba na laptopa:). Ale wcześniej muszę przygotować projekt, aby zmieścił się również zasilacz jak i kalendarz. Na pewno zrobię poncho. Zbywają mi, a zasadzie zajmują miejsce :)trzy motki Cashmiry. Na sweter do sfilcowania, to chyba za mało, na poncho w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, widać dzięki temu co się dzieje z wełną, wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. niedawno filcowałam etui na komórkę, efekt można zobaczyć tutaj http://robotkowykacikkasi.blogspot.com/2011/04/etui.html
    piękne są twoje prace

    OdpowiedzUsuń